DataBlog.pl – dla ciekawych świata

Posted: Październik 16, 2013 in Motonews
Tagi:

DataBlog.pl

DataBlog.pl – bo zwykły news to za mało

Nie da się ukryć, że blog motoryzacyjny EkoMoto został przeze mnie zaniedbany. Wszystko przez DataBloga – mój najnowszy projekt blogowy, na którym również fani motoryzacji odnajdą interesujące ich treści.

Co konkretniej może zainteresować fanów motoryzacji na DataBlogu? Odsyłam do infografiki.

DataBlog powstał, by promować tzw. dziennikarstwo danych, czyli data driven journalism czy też data journalism. Nie przepadam za dosłownym tłumaczeniem tego pojęcia. Moim zdaniem lepiej nazywać je dziennikarstwem analitycznym, co dosadniej opisuje jego naturę. Jednak w swoich wpisach będę używać pojęcia dziennikarstwa danych. Dlaczego? Będę szczery. Wszystko przez SEO.

Data to dane. Tych też na blogu nie zabraknie, co sugeruje już jego nazwa. Chcę jednak połączyć typowy model databloga ( przykładem niech będzie słynny blog dziennika „The Guardian”) z przewodnikiem po dziennikarstwie danych.

Czym ono jest? Jakie są jego przykłady i co sprawia, że to właśnie ta forma dziennikarstwa jest wyjątkowa? Wszystkiego dowiecie się z moich wpisów.

Mam nadzieję, że będziecie mnie odwiedzać. 🙂

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr Kozłowski

Komentarze
  1. Bardzo miło mi to słyszeć. 🙂

  2. Mati D. pisze:

    Nowy projekt jakoś bardziej do mnie przemawia – gratuluję 🙂 Mam nadzieję, że wszystko będzie OK 🙂

Skomentuj

